Δευτέρα 17 Αυγούστου 2015

Σεμινάριο Πιστοποίησης στην Ειδική Αγωγή

Ταυτότητα του Σεμιναρίου
Η ειδική αγωγή αποτελεί έναν ιδιαίτερα σημαντικό και διεπιστημονικό κλάδο της παιδαγωγικής επιστήμης. Αποτελεί αίτημα του σύγχρονου εκπαιδευτικού κόσμου και βασίζεται στην αρχή της δημιουργίας ενός «Σχολείου για Όλους», δηλαδή στην ισότιμη και λειτουργική ενσωμάτωση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρίες.
Η Ένωση Επιστημόνων Δυτικής Μακεδονίας  «Νικ. Κασομούλης» και το Λαϊκό Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας  σε συνεργασία με Διά Βίου Εκπαίδευσης Επιπέδου , εστιάζουν στην αναβάθμιση των προσόντων των εκπαιδευτών στην Ειδική Αγωγή και στην παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων αναφορικά με τον εν λόγω επιστημονικό τομέα τόσο σε θεωρητικό και όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Στόχος του Σεμιναρίου
α) Η απόκτηση εξειδικευμένων τεχνικών ψυχοπαιδαγωγικής προσέγγισης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω της κατάρτισης και της εκπαίδευσης.
β) Η παροχή εκείνων των γνώσεων και των δεξιοτήτων στους καταρτιζόμενους, προκειμένου αυτοί να είναι σε θέση να ασχοληθούν με την ειδική εκπαίδευση και την ψυχοπαιδαγωγική υποστήριξη των μαθητών τους, όσον αφορά στο σχολείο αλλά και  στην οικογένεια.
Προαπαιτούμενα
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη.
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Έπειτα από την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου σεμιναρίου, οι καταρτισθέντες θα είναι ικανοί να προβαίνουν στην αναγνώριση των μορφών ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών που θα αναλυθούν, στην ψυχο-παιδαγωγική υποστήριξη και στην αντιμετώπιση βασικών προβλημάτων των παιδιών/μαθητών που χρήζουν ειδικής αγωγής.

Θεματικές Ενότητες

ΜΕΡΟΣ Α΄

1.      Τι στ Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

1.1    Ειδική αγωγή: η φιλοσοφία, ο σκοπός και οι επιδιώξεις της.
1.2   Ιστορική εξέλιξη και θεμελιωτές της ειδικής αγωγής.
1.3   Θεσμική και νομοθετική οργάνωση της ειδικής αγωγής.
1.3.1        Ο θεσμός της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
1.3.2       Η ειδική αγωγή στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες
1.3.3       Διοικητικές και λειτουργικές Δομές. Εκπαιδευτικές Δομές και Προγράμματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ειδικό Σχολείο, Τμήμα Ένταξης, Πρόγραμμα Παράλληλης Στήριξης, Πρόγραμμα κατ’ οίκον διδασκαλίας).

1.4  Σύγχρονες τάσεις: Ένταξη, Ενσωμάτωση, Inclusive Education, Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.

2.     Θεωρίες Ανάπτυξης του ατόμου.
2.1   Θεωρίες της μάθησης και της συμπεριφοράς
2.2  Ψυχαναλυτικές θεωρίες
2.3   Γνωσιακή θεωρία και θεωρία των ρόλων.


3.     Θεωρίες Ψυχολογίας του ατόμου.
3.1  Αναπτυξιακή Ψυχολογία
3.2  Γνωστική Ψυχολογία
3.3  Παιδαγωγική-Σχολική Ψυχολογία.

4.     Ψυχομετρία.
4.1  Προσεγγίσεις και Στρατηγικές αξιολόγησης, Σταθμισμένα τεστ.

ΜΕΡΟΣ Β΄

5.     Ορισμός και κατηγοριοποίηση των μορφών ειδικών αναγκών βάσει του DSM-IV και DSM-V.

5.1  Μαθησιακές Διαταραχές (Μ.Δ.) και Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές (Ε.Μ.Δ.).
5.1.1        Ειδική διαταραχή της ανάγνωσης (Δυσλεξία)
5.1.2       Ειδική Διαταραχή της γραπτής έκφρασης (Δυσγραφία)
5.1.3       Ειδική διαταραχή των αριθμητικών ικανοτήτων        (Δυσαριθμησία)
5.1.4      Αναπτυξιακή Διαταραχή Συντονισμού Κινήσεων  (Δυσπραξία)

5.2.1 Αναπηρία.
5.2.1       Κατηγοριοποίηση αναπηριών (νοητική υστέρηση, κινητικές διαταραχές, προβλήματα ακοής, προβλήματα όρασης, πολλαπλές αναπηρίες).
5.2.2      Κοινωνικές αντιλήψεις και στερεότυπα.
5.2.3      Ψυχοπαιδαγωγική και Κοινωνική Υποστήριξη. Εκπαιδευτικά προγράμματα.
5.2.4     Ανάπτυξη γλώσσας στο κωφό παιδί, νοηματική γλώσσα. Εκπαίδευση του τυφλού παιδιού, αναφορά στη γραφή Braille.

5.3 Διαταραχές Διασπαστικής Συμπεριφοράς.
5     5.3.1       Διαταραχή της Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ).
5.3.2      Χαρακτηριστικά της διαταραχής. Η ελλειμματική προσοχή. Η υπερκινητικότητα. Αιτιολογικοί παράγοντες. Διαγνωστικά κριτήρια.
5.4.1 Η διαταραχή της διαγωγής. Τεχνικές  αξιολόγησης για παιδιά και εφήβους.
5.4.2       Μέθοδοι Εκπαιδευτικής Παρέμβασης και αντιμετώπιση (ιατρική, φαρμακευτική, παιδαγωγική, κοινωνική).
5.5.1.  Συναισθηματικές διαταραχές.
5.6.1 Διαταραχές της Διάθεσης.

5.7 Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές.
55.7.1       Αυτισμός
.7.2.1      Αυτισμός Υψηλής Λειτουργικότητας.
7.3      Χαρακτηριστικά της Διαταραχής – Συνδρόμου
57.4 .1     Διάγνωση
5.7.5      Ψυχοπαιδαγωγική Αντιμετώπιση και Μέθοδοι εκπαιδευτικής παρέμβασης.
5.8Νοητική Υστέρηση.
5.8.1      Τα διαγνωστικά κριτήρια της νοητικής υστέρησης.
5.8.2     Τα πιθανά αίτια.
5.8.3     Η αναπτυξιακή πορεία των ατόμων με νοητική υστέρηση.
5.8.4     Η θεραπευτική αντιμετώπιση.
5.9Προβλήματα που σχετίζονται με τη σωματική και ψυχική υγεία.
5.9.1      Αγχώδεις διαταραχές.
5.9.2     Κατάθλιψη-Μανιοκατάθλιψη.
5.9.3     Παιδική σχιζοφρένεια.
5.9.4     Διαταραχές διαγωγής
5.9.5     Διαταραχές στην πρόσληψη τροφής.
5.9.6     Διαταραχές της απέκκρισης.
5.9.7      Διαταραχές του ύπνου.
5.9.8     Θεραπευτική αντιμετώπιση των διαταραχών σωματικής και ψυχικής υγείας.

6.     Τα χαρισματικά και ευφυή παιδιά.
6.1. Χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων ατόμων.
6.2.Αναγνώριση-Αξιολόγηση των παιδιών από τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
6.3.Διαγνωστικές μέθοδοι.
6.4.                      Ψυχοπαιδαγωγική και κοινωνική στήριξη.
ΜΕΡΟΣ Γ΄
7.      Διαγνωστικές μέθοδοι και ψυχοδιαγνωστικές τεχνικές.
7.1.  Διάγνωση, συμπτώματα και σχολική συμπεριφορά. Διαγνωστικές μέθοδοι, Διαγνωστικά Κέντρα. ΚΕΔΔΥ.
7.2. Σχεδιασμός και αξιολόγηση Εξατομικευμένων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων κατάρτισης (ΕΕΠ).
7.3. Αθλητισμός, Ψυχαγωγία και Δημιουργική Απασχόληση των παιδιών με αναπηρίες ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες
7.4. Σχεδιασμός πρώιμης παρέμβασης.
7.5. Συμβολή της  Συμβουλευτικής μαθητών και γονέων.
8.     Λογισμικά και Υποστηρικτικές Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες Πληροφορικής αναφορικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση για εκπαιδευτικούς και γονείς.
9.     Ο ρόλος του ειδικού παιδαγωγού.
10. Πλέγματα στήριξης: οικογένεια, ειδικοί επαγγελματίες, εθελοντές.
Η διάρκεια του σεμιναρίου «Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή»
 Το παρόν σεμινάριο αναπτύσσεται σε εκατό   (100) ώρες, εκ των οποίων οι  30 θα είναι σε μορφή διαλέξεων, οι οποίες θα βασίζονται στις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, με βιωματικές πρακτικές και ενεργητική συμμετοχή των καταρτιζομένων, ενώ οι άλλες ογδόντα (70) ώρες θα αφορούν σε ατομικές γραπτές ασκήσεις.
Διδασκαλία/Αξιολόγηση
Οι συμμετέχοντες θα παρακολουθούν μαθήματα σε μορφή εισήγησης και διάλεξης ενώ παράλληλα,  η θεωρία θα συνοδεύεται από ομαδικές δραστηριότητες όπως βιωματικές ασκήσεις και παιχνίδια ρόλων αλλά και από ατομικές ασκήσεις κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων οι εκπαιδευόμενοι θα κληθούν να συνθέσουν μία ατομική εργασία (που θα ισοδυναμεί με τελική εξέταση) σχετικά με κάποια μορφή ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης όπου θα διαφανεί εάν κατανόησαν την θεωρία επαρκώς όσον αφορά στην αιτιολογία και στη διάγνωση και κατά πόσο είναι σε θέση να εφαρμόσουν ψυχοπαιδαγωγικές και εκπαιδευτικές τεχνικές για την αντιμετώπισή της.

Εγγραφές 17 Αυγούστου-20 Σεπτεμβρίου. Έναρξη Σεμιναρίου τον Οκτώβριο

Πληροφορίες-Αιτήσεις Δρ Όλγα Κούρτογλου Πρόεδρος της  Ένωσης Επιστημόνων Δυτικής Μακεδονίας «Νικόλαος Κασομούλης» Πτωχοκομείου 7, Κοζάνη τηλ. 6970-341723 & kasomoulisnikolaos@yahoo.com






Κυριακή 9 Αυγούστου 2015

Επιτυχόντες του Λ.Π.Δ.Μ.στις εξετάσεις γλωσσομάθειας για την Ιταλική γλώσσα

Η Ένωση Επιστημόνων Δυτικής Μακεδονίας «Νικόλαος Κασομούλης» και το Λαϊκό Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (Παράρτημα Κοζάνης) εκφράζει τα ειλικρινή του συγχαρητήρια στους σπουδαστές του   οι οποίοι ξεχώρισαν στις εξετάσεις γλωσσομάθειας της Ιταλικής γλώσσας και τους εύχεται καλή συνέχεια και πραγματοποίηση όλων των στόχων τους. Συγχαίρει θερμά  τους:

Επίπεδο Β2

Καραθανάσης Αχιλλέας
Δούσιου Όλγα
 Μπόντσα Ευαγγελία
Παπαβασιλείου Χρύσα
Παλιατσιου Χρυσάνθη
Χατζηκώστα Χρύσα

Επίπεδο Β1

Τσαΐρη Κατερίνα
 Διούφα Ζωή


                                                Η Πρόεδρος της ΕΕΔΜ "Νικόλαος Κασομούλης

                                                            Δρ.     Όλγα Κούρτογλου

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Παρουσίαση νέας ποιητικής συλλογής


Το Λαϊκό Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και οι Εκδόσεις Ωρίωνας
σας προσκαλούν
στην παρουσίαση της νέας ποιητικής συλλογής
¨ΕΙΡΗΝΗ¨ του Άκη Μπούρα

Την εκδήλωση προλογίζουν
 η Δρ. Όλγα Κούρτογλου, υπεύθυνη του ΛΠΔΜ
και ο Θωμάς Νιανιάκας, εκπαιδευτικός

Ποιήματα απαγγέλουν
η Στέλλα Θεοχάρη, φιλόλογος
και ο Δημήτρης Μαυρομάτης, ηθοποιός του ΚΘΒΕ

Μουσική επιμέλεια
MusicArt-Νέο Ωδείο Κοζάνης

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2015
7.30 το βράδυ
Λαογραφικό Μουσείο Κοζάνης
ΕΙΣΟΔΟΣ  ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

Δωρεάν μαθήματα Η/Υ απο το ΛΠΔΜ

Το Λαϊκό Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας δίνει τη δυνατότητα σε συμπολίτες μας να παρακολουθήσουν ένα πλήρες πρόγραμμα μαθημάτων πληροφορικής και ηλεκτρονικών υπολογιστών εντελώς ΔΩΡΕΑΝ για την απόκτηση αναγνωρισμένου πιστοποιητικού πληροφορικής. Περιλαμβάνονται μόνο   τα παράβολα των εξετάσεων (εξέταστρα).
Το πρόγραμμα αφορά:
Α) ενήλικες άνεργους για να αποκτήσουν τα αναγνωρισμένα από το Ελληνικό Δημόσιο και αποδεκτά από το ΑΣΕΠ πιστοποιητικά πληροφορικής.
Για τους άνεργους η απόκτηση του πιστοποιητικού θα του βοηθήσει στην ενίσχυση του βιογραφικού τους για αναζήτηση εργασίας στον ιδιωτικό τομέα αλλά και στον Δημόσιο μια και το πιστοποιητικό πληροφορικής θεωρείται απαραίτητο προσόν για το διορισμό τους
Β) Ενήλικες εργαζόμενους
Για τους εργαζόμενους η απόκτηση του πιστοποιητικού θα αποτελέσει εφόδιο κατά τη διαδικασία αξιολόγησης τους .
To κάθε πρόγραμμα είναι εντελώς Δωρεάν και περιλαμβάνει τα παρακάτω:
1. Δίδακτρα για όλη τη διάρκεια του προγράμματος σπουδών που θα επιλέξετε
2. Πρακτική εξάσκηση.
3. Entry Test (τεστ προετοιμασίας) πριν από κάθε εξεταστική περίοδο.


Επικοινωνία Ένωση Επιστημόνων Δυτικής Μακεδονίας «Νικόλαος Κασομούλης» Πτωχοκομείου 7 Κοζάνη τηλ. 6970341723 

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Δωρεάν Εκμάθηση Η/Υ από το ΛΠΔΜ

Το Λαϊκό Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας δίνει τη δυνατότητα σε συμπολίτες μας να παρακολουθήσουν ένα πλήρες πρόγραμμα μαθημάτων πληροφορικής και ηλεκτρονικών υπολογιστών εντελώς ΔΩΡΕΑΝ για την απόκτηση αναγνωρισμένου πιστοποιητικού πληροφορικής. Περιλαμβάνονται μόνο   τα παράβολα των εξετάσεων (εξέταστρα).
Το πρόγραμμα αφορά:
Α) ενήλικες άνεργους για να αποκτήσουν τα αναγνωρισμένα από το Ελληνικό Δημόσιο και αποδεκτά από το ΑΣΕΠ πιστοποιητικά πληροφορικής.
Για τους άνεργους η απόκτηση του πιστοποιητικού θα του βοηθήσει στην ενίσχυση του βιογραφικού τους για αναζήτηση εργασίας στον ιδιωτικό τομέα αλλά και στον Δημόσιο μια και το πιστοποιητικό πληροφορικής θεωρείται απαραίτητο προσόν για το διορισμό τους
Β) Ενήλικες εργαζόμενους
Για τους εργαζόμενους η απόκτηση του πιστοποιητικού θα αποτελέσει εφόδιο κατά τη διαδικασία αξιολόγησης τους .
To κάθε πρόγραμμα είναι εντελώς Δωρεάν και περιλαμβάνει τα παρακάτω:
1. Δίδακτρα για όλη τη διάρκεια του προγράμματος σπουδών που θα επιλέξετε
2. Πρακτική εξάσκηση.
3. Entry Test (τεστ προετοιμασίας) πριν από κάθε εξεταστική περίοδο.

Επικοινωνία Ένωση Επιστημόνων Δυτικής Μακεδονίας «Νικόλαος Κασομούλης» Πτωχοκομείου 7 Κοζάνη τηλ. 6970341723 &2461027001

Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων


Η Ένωση Επιστημόνων Δυτικής Μακεδονίας «Νικόλαος Κασομούλης» και το Λαϊκό Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με Κέντρο Διά Βίου Μάθησης στοχεύουν στην αναβάθμιση των προσόντων των Εκπαιδευτών Ενηλίκων και προσφέρουν  την δυνατότητα  πιστοποίησης  Πιστοποιημένου Εκπαιδευτή  Ενηλίκων . 

Το πρόγραμμα μπορούν να το παρακολουθήσουν

1. Εκπαιδευτές απόφοιτοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
2. Εκπαιδευτές απόφοιτοι μετα – δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
3. Εκπαιδευτές απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 3ετή εμπειρία
4. Στελέχη επιχειρήσεων της διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού, Διευθυντές Μονάδων του Ιδιωτικού και ευρύτερου Δημόσιου Τομέα και στελέχη επιχειρήσεων που διεξάγουν παρουσιάσεις ή έχουν αρμοδιότητα και στην επιμόρφωση/ κατάρτιση του προσωπικού.

Το πρόγραμμα Υποψήφιων Εκπαιδευτών Ενηλίκων περιλαμβάνει:

Μελέτη εκπαιδευτικού υλικού που αφορά σε γενικές αρχές της  «Εκπαίδευσης Ενηλίκων» και περιέχει θεματικές ενότητες   με τις μεθόδους και τις  τεχνικές που απαιτούνται για τον σχεδιασμό και ανάπτυξη της μικροδιδασκαλίας.
Εκπαιδευτικές συναντήσεις, συνολικής διάρκειας 24 ωρών (4 συναντήσεις, εξάωρης διάρκειας η κάθε μια) με το παρακάτω  περιεχόμενο:
1η Εκπαιδευτική Συνάντηση:
Θεωρητικό Πλαίσιο Εκπαίδευσης Ενηλίκων & ο Ρόλος του Εκπαιδευτή Ενηλίκων  / Χαρακτηριστικά Ενήλικων εκπαιδευόμενων / Δυναμική Ομάδας
2η Εκπαιδευτική Συνάντηση:
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικού  Σχεδιασμού / Εκπαιδευτικές Τεχνικές / Εκπαιδευτικά μέσα-χώρος /Σχεδιασμός διδακτικής ενότητας / Παρουσίαση μοντέλων ενεργητικών εκπαιδευτικών τεχνικών
3η Εκπαιδευτική Συνάντηση:
Σχεδιασμός μικροδιδασκαλίας – Παρουσίαση παραδειγμάτων από πιλοτικές βιντεοσκοπημένες μικροδιδασκαλίες
4η Εκπαιδευτική Συνάντηση: Παρουσίαση Μικροδιδασκαλιών και Σχολιασμός
Εκπόνηση εργασιών, σε πεδία σχετικά με την τελική στοχοθέτηση που είναι ο σχεδιασμός και η προετοιμασία της παρουσίασης μικροδιδασκαλίας 20΄ (αντικείμενο αξιολόγησης εξετάσεων πρακτικού μέρους ).

 Η συμμετοχή στις εξετάσεις πιστοποίησης είναι υποχρεωτική. Το συνολικό κόστος για την απόκτηση του πιστοποιητικού είναι 120 € και περιλαμβάνει εξέταστρα και έκδοση πιστοποιητικού. Παράλληλα θα δοθεί και βεβαίωση παρακολούθησης  του σεμιναρίου διάρκειας   100  ωρών .

Η απόκτηση Πιστοποίησης  θα δώσει την δυνατότατα στους συμμετέχοντες   να διδάξουν σε εκπαιδευτικούς φορείς, σε εκπαιδευτικά προγράμματα ΛΑΕΚ καθώς και σε Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών.

Πληροφορίες Ένωση Επιστημόνων Δυτικής Μακεδονίας «Νικόλαος Κασομούλης» Πτωχοκομείου 7 Κοζάνη, τηλ. 6970341723  mail:kasomoulisnikolaos@yahoo.com

Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Αξιολόγηση του Συνεδρίου: Ιστοριογραφικές αναζητήσεις της νεότερης και σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας

                   Κυρίες και κύριοι
   Το Συνέδριο το οποίο συνδιοργάνωσε η Ένωση Επιστημόνων Δυτικής Μακεδονίας «Νικόλαος Κασομούλης» και η Ακαδημία Γραμμάτων Και Τεχνών «Θωμάς Μανδακάσης» με θέμα θέμα “Ιστοριογραφικές αναζητήσεις της νεότερης και σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας” διεξήχθη στην Καστοριά στο ξενοδοχείο Esperos Palace κατά τις ημέρες 22-24 Μαΐου 2015 με ιδιαίτερη επιτυχία χάρη στην αυξημένη συμμετοχή των Εισηγητών και στην  άψογη συνεργασία της Οργανωτικής και Επιστημονικής Επιτροπής. Το συγκεκριμένο Συνέδριο είναι το 2ο για την ΕΕΔΜ Νικόλαος Κασομούλης και το πρώτο για την Ακαδημία Γραμμάτων και Τεχνών Θωμάς Μανδακάσης.
  Θα ήθελα να ευχαριστήσω  για την πολύτιμη βοήθεια τους, την γραμματεία μας, τα προεδρεία μας και  το ξενοδοχείο Esperos Palace για την φιλοξενία του .
  Οι Εισηγητές ήταν 42 και οι Εισηγήσεις 46 τον αριθμό, όλες τους πρωτότυπες και υψηλού επιστημονικού επιπέδου και ενδιαφέροντος κατά γενική ομολογία όσων παρακολούθησαν το Συνέδριο. Η έκδοση των πρακτικών θα επιβεβαιώσει τα παραπάνω.
Οι εργασίες του Συνεδρίου κατανεμήθηκαν στις παρακάτω θεματικς ενότητες:
             - Ιστορία
             - Πολιτισμός
             - Λαογραφία
             - Εκπαίδευση
             - Κοινωνιολογία – Ανθρωπολογία
             - Οικονομία
  Στο Συνέδριο επιχειρήθηκε η ανασύσταση της νεότερης Ελληνικής Ιστοριογραφίας  με γενέθλιο τόπο και πλαίσιο ανάπτυξης της το νεοσύστατο ελληνικό  εθνικό κράτος με τους θεσμούς και την ιδεολογία του: την κατάδειξη της ιστορικής του ιδιαιτερότητας και της μοναδικότητας του
 Ωστόσο οι ιδεολογικές επινοήσεις και επεξεργασίες προσδιορίζονται και επαναπροσδιορίζονται σε συνάρτηση με τις ανάγκες και τα αιτήματα των κοινωνιών στις οποίες δημιουργούνται. Τις υπαγορεύουν οι απαιτήσεις και αυτές με την σειρά τους καλούνται να διαχειριστούν τις προκλήσεις της εκάστοτε ιστορικής συγκυρίας. Κατά συνέπεια η μορφή, το περιεχόμενο και οι προσανατολισμοί της νεοελληνικής ιστοριογραφίας μεταλλάσσονται στην πάροδο του χρόνου όπως μεταβάλλονται οι συνθήκες στο πλαίσιο των οποίων εκδηλώνεται η ιδεολογική παραγωγή.  Αυτό αναλύθηκε από τους Εισηγητές του συνεδρίου μέσα από τις εποχές και τις θεματικές ενότητες  που παρουσιάστηκαν.
  Ένα ακόμη  πολύ ιδιαίτερο στοιχείο του Συνεδρίου στο οποίο θα ήθελα να σταθώ είναι η συμμετοχή επιστημόνων από χώρους άσχετους με την Ιστορία όπως γεωλόγοι, φυσικοί, αρχιτέκτονες, καθηγητές πληροφορικής, με πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις οι οποίες θεωρώ πως ευνοούν την δια θεματική προσέγγιση της Ιστορίας κύριο χαρακτηριστικό του Συνεδρίου. Στην περίπτωση της Ιστορίας ως  διαθεματικότητα ορίζεται   η πολύπλευρη διερεύνηση και μελέτη ενός ιστορικού γεγονότος  με τη συμμετοχή και το συντονισμό πολλών γνωστικών αντικειμένων. Με τη συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων γνωστικών αντικειμένων συγκροτείται ένα ενιαίο σύνολο γνώσεων και δημιουργείται μια ολιστική αντίληψη της γνώσης.
Ένα επιπλέον στοιχείο που χαρακτήρισε το συγκεκριμένο Συνέδριο αποτέλεσε το ενδιαφέρον για μνημεία, έργα τέχνης και λοιπά αντικείμενα που δεν αφορούν στην αισθητική τους αξία, αλλά στην λειτουργικότητα στα πλαίσια της κοινωνικής συμβιώσεως και στην συμβολή τους ως ιστορικών πηγών. Αυτονόητη προϋπόθεση για την μελέτη τους αποτελεί η γνώση του χώρου και του κοινωκικοπολιτικού καθεστώτος που ίσχυε στην συγκεκριμένη περίοδο.
 Πολλά ακόμη θα μπορούσαν να ειπωθούν και να συζητηθούν επί ώρες για γενικά και επιμέρους θέματα πράγμα αδύνατο στα στενά χρονικά πλαίσια που διαθέτουμε. Παρατηρήσεις και επισημάνσεις που έγιναν κατά την διάρκεια του Συνεδρίου και κατά τα διαλείμματα αποτέλεσαν το έναυσμα για περαιτέρω μελέτη και δράσεις.
Η Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής
Δρ Όλγα Κούρτογλου